شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۲۴
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲

معصومه شمسینی غیاثوند: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های برتر در حوزه پژوهش فرهنگ و هنر، تشویق پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی به تحقیق در ابعاد مختلف فرهنگ، هنر، ارتباطات آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

قاسم زائری، دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش فرهنگی سال،  با اشاره به هدف اصلی جشنواره بین المللی پژوهش فرهنگی به دیباچه گفت: تشویق و حمایت از نویسندگان از اهداف این جشنواره است و از ۱۰ هزار و ۱۲۸ پژوهشی که طی ۱۵ دوره گذشته تولید شد، بانک اطلاعاتی گردآوری نشده  و اغلب آثار در کتابخانه‌ها باقی مانده است. به همین دلیل پیشنهاد راه‌اندازی سامانه پژوهش‌های کاربردی را مطرح کردیم که مورد استقبال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

جایزه ویژه زنده‌یاد «عماد افروغ» برای جشنواره «پژوهش فرهنگی» در نظر گرفته شده است/ این جشنواره در سطح بین‌الملل برگزار می‌شود

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش فرهنگی افزود: هدف اصلی جشنواره، تقویت فرهنگ پژوهش است. محققان زیادی در حوزه فرهنگ در سراسر کشور کار می‌کنند و این جشنواره در نظر دارد که این تلاش‌ها را رویت‌پذیر کند. همچنین این جشنواره شناسه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

« زائری »،  با اشاره به جوایز درنظر گرفته برای این جشنواره گفت: در این جشنواره برای حمایت از حوزه فرهنگ یک بخش به جایزه ویژه زنده یاد « عماد افروغ » اختصاص یافته است که در حوزه نقد و سیاست‌گذاری به فرد برگزیده اختصاص می‌یابد. هدف این جایزه، حفظ نام و یاد استاد فقید و برجسته عماد افروغ و کمک به تعهد نقد متعهدانه است همچنین برگزیدگان این جشنواره به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش فرهنگی خاطرنشان کرد: یک بخش اصلی که در آن به برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه اهدا می‌شود، بخش ویژه زنان و جایزه ویژه پژوهشگر جوان و پژوهشگر پیشکسوت هم در نظر گرفته شده است. در راستای عدالت فرهنگی و دیده شدن پژوهشگرانی که در پایتخت حضور ندارند، جایزه پژوهشگر برتر استانی هم در این رویداد در نظر گرفته شده است که این بخش توسط اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود و برگزیدگان معرفی می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار